W.A.S, dé witgoedspecialist van Leeuwarden

Bedrijven komen bij UNYT voor een nieuwe website, ondersteuning voor Social media of hulp bij SEO. Zo heeft UNYT ook voor  W.A.S een nieuwe website gemaakt en heeft het de Social media opgezet. W.A.S Leeuwarden is een witgoedspecialist gevestigd in hartje Leeuwarden. Sinds een aantal jaren zitten ze met hun pand aan de Zwettestraat. Met hun enorme drive en passie voor het vak staan ze klaar voor een ieder die binnenkomt. 

Wij gingen bij W.A.S langs voor een interview om meer te weten te komen over het gehele bedrijf en hoe zij om gaan met het begrip “corona”. 

Vertel eens wat over W.A.S Leeuwarden van ontstaan naar nu?

W.A.S bestaat deze week exact tien jaar. Twaalf januari is de winkel aan het cambuurplein opengegaan.

Het betrof een winkel van 90m² waar magazijn en showroom in gepropt was. Prachtige en succesvolle jaren gehad. Aangezien ik eigenlijk alles alleen deed, verkopen, bezorgen, service klussen was het enorm buffelen. Op een gegeven moment wat hulp erbij gekregen in de winkel zo nu en dan en parttime bezorger. Voor het tillen van een wasmachine schakelde ik vaak familie of vrienden in.

Na zeven prachtige jaren aan het cambuurplein, veel klanten en relaties opgebouwd, ben ik verhuisd naar de Zwettestraat waar inmiddels een winkel staat van 450m². We concentreren ons op de belangrijkste merken zoals Bosch, Siemens, AEG, Liebherr, LG, Pelgrim, ATAG en Miele.

We laten veel apparaten en met name ook inbouw opstellingen zien waardoor de klant ruime keuze heeft en duidelijk de verschillen kan zien per apparaat in verschillende prijsklassen.

Ik werk sinds mijn 20e in het witgoed, eerst in de winkel, later bij verschillende fabrikanten en nu tien jaar met een eigen winkel. Oftewel ruim 30 jaar ervaring waardoor ik wel besmet ben met het witgoed virus. Ondanks opkomst van veel internetaanbieders geloof ik nog steeds heilig in de persoonlijke benadering en dat dat nog steeds succes heeft en kan hebben.

Waarvoor kunnen klanten bij jullie terecht?

Wasmachines, wasdrogers, koelkasten, vriezers, fornuizen, afzuigkappen, stofzuigers en keuken inbouw apparatuur hebben we in ons assortiment. Het meeste daarvan ook nog eens op voorraad.

Welke service bieden jullie die zich onderscheidt van andere bedrijven?

Persoonlijke aandacht blijft voor ons op nummer één staan. Tijd nemen voor de verkoop, afleveren en de service na aankoop.

Persoonlijke aandacht blijft voor ons op nummer één staan. 

Jullie bestaan tien jaar, gaan jullie hier nog aandacht aan besteden?

We bestaan inmiddels al tien jaar. Als de winkel weer open mag willen we dit jubileum ondersteunen met grote krantenadvertenties, facebook reclames en uiteraard zichtbaarheid op onze website. Daarnaast komen er nog tien knallende aanbiedingen vanaf half januari tot aan eind januari.

Het liefst hadden we ook nog een springkussen voor de deur en een hapje en drankje geserveerd maar dat is al lastig genoeg in deze coronatijd.

Hebben jullie in de toekomst nog doelen om te realiseren?

We willen nog steeds groeien qua omzet maar wel op een manier dat we nog wel de klanten goed kunnen bedienen. Daarom ook de uitbreiding in het personeelsbestand omdat je niet meer alles door één man kan laten doen. We willen ons blijven onderscheiden t.o.v. het internet.

Hoe lossen jullie het probleem Corona op?

We hebben een desinfecteerapparaat bij de deuropening, we gebruiken mondmaskers en we houden afstand. Door de grootte van de winkel kunnen we goed afstand houden. Ook bij het afleveren of repareren bij de mensen thuis houden we ons aan de corona matregelen. Qua verkoop zijn we telefonisch bereikbaar maar ook via mail of app. We kunnen klanten makkelijk via de app een voorstel doen d.m.v. sturen van foto’s van ons assortiment.

Hoe is het contact met UNYT begonnen?

Theo Wouda ken ik zelfs nog van mijn middelbareschooltijd. En daarna van de sportvelden.

Toen ik zoekende was naar een nieuwe partner voor social media, reclame maken en een nieuwe website kwamen we weer met elkaar in contact. Ze hebben een prachtige website neergezet en zijn zeer benaderbaar voor vragen of wijzigingen

Wat heeft UNYT voor jullie gedaan?

Social media op poten gezet d.m.v. campagnes en een prachtige website opgezet die goed gevonden wordt.

Waarom zou u UNYT aan andere bedrijven aanbevelen?

Eigenlijk net als W.A.S is UNYT een benaderbaar bedrijf waar de laagdrempeligheid fijn is. Reageren snel op vragen hetzij via mail of app. Oftewel jazeker zou ik Theo en zijn bedrijf aanraden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.